Anticyclische investering Mercator Press met aanschaf van een 80 pagina pers

vrijdag, 6 november, 2020 - 12:45

Medio 2021 zal bij Mercator Press in Jabbeke een Manroland Lithoman 80 pagina heatset rotatie pers met een rolbreedte van 225 centimeter in gebruik worden genomen. Ondanks de uitdagende marktomstandigheden in verband met de wereldwijde Covid 19 pandemie, toont Mercator Press met deze anticyclische investering haar vertrouwen in de markt. De investering draagt bij aan een verdere verruiming van het productportofolio, waardoor Mercator Press haar klanten nog beter kan bedienen.


Mercator Press, onderdeel van de groep rond Koninklijke Drukkerij Em. de Jong uit Baarle-Nassau is marktleider op het gebied van huis-aan-huis folders voor de Belgische markt en zeer actief op de nabijgelegen Franse markt. Op dit moment beschikt Mercator Press al over 4 heatsetrotatiepersen en de 80 pagina pers vormt hier een perfecte aanvulling op.
De pers vormt een ideale uitbreiding op het reeds bestaande productportofolio van de totale groep, en was het enige perstype dat nog ontbrak in het machinepark, dat verder bestaat uit 8,16,24,32,48,56,72,84,96 en 120 pagina persen.

Over Em. de Jong
Koninklijke Drukkerij Em. de Jong, letterlijk gevestigd op de grens van Nederland en België, is een familiebedrijf opgericht in 1906 en behoort met haar zusterbedrijven Janssen/Pers Rotatiedruk (Gennep, Nederland), Kampert-Nauta (Oss, Nederland) Mercator Press (Jabbeke, België), Imprimerie Casterman (Tournai België), Dessain Printing (Mechelen, België) en Jungfer Druck&Verlag (Herzberg am Harz, Duitsland) tot de grootste spelers op de Europese markt van huis-aan-huis reclamefolders met circa 1.200 medewerkers.
De drukkerijen zijn gespecialiseerd op het gebied van huis-aan-huis folders en Point of Sale Materiaal voor de Benelux, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Naast rotatiedruk in zowel coldset als heatset zijn de bedrijven eveneens actief op vellenoffsetmarkt, de digitale markt en worden automatiseringsoplossingen aangeboden. Door een expansief investeringsbeleid hebben de bedrijven hun positie de laatste jaren verder weten te versterken.