Nieuws

Retail & Brands Festival

2019-09-04 06:15:00

Hoe zorg jij ervoor dat jouw retailmerk er over vijf jaar nog toe doet? Kansen zijn er genoeg, het vraagt enkel een andere manier van kijken. Laat je inspireren op het Retail & Brands Festival https://www.retailandbrandsfestival.nl
De wereld verandert. Snel. De zekerheden van vandaag zijn vloeibaar, de uitdagers van morgen onvoorspelbaar. Digitale innovatie en nieuwe technologieën creëren nieuwe businessmodellen en ecosystemen. Consumenten zoeken betekenis en toegevoegde waarde. En dat in een hectisch speelveld van retailgiganten, internationale e-commercereuzen en pionierende nieuwe retailconcepten die bijdragen aan consumentenverwachtingen. Ben jij klaar voor de new consumer economy?

Wederom uitstel uitspraak hoger beroep JA/JA-sticker

2019-07-11 08:00:00

De uitspraak in het hoger beroep inzake de invoering van de JA/JA-sticker in de gemeente Amsterdam is opnieuw uitgesteld tot 3 september. Dat maakte het hof vandaag bekend. Het KVGO, Spotta en MailDB gingen in hoger beroep tegen het oordeel van de rechter dat Amsterdam de JA/JA-sticker, die afwijkt van het landelijke systeem, mag invoeren.
Belangrijke uitspraak
Het KVGO, verspreider Spotta en branchevereniging MailDB zijn van begin af aan van mening dat het niet aan de gemeente is om de JA/JA-sticker in te voeren. Daarnaast schaadt de JA/JA-sticker de belangen van winkeliers en de betrokken branches. En is de invoering gebaseerd op onjuiste en niet bewezen milieuclaims. Pas na de uitspraak wordt duidelijk of gemeenten bevoegd zijn om zelfstandig tot invoering van de JA/JA-sticker over te gaan en zo ja, onder welke voorwaarden. “We zien de uitspraak met vertrouwen tegemoet” aldus KVGO voorzitter Dick Naafs. Hij vult aan: “Onze bedrijfstak wordt met deze acties van gemeenten sterk onder druk gezet, zeker nu enkele gemeenten ook de Huis-aan-Huisbladen onder het regime willen brengen van de JA/JA-sticker, een absoluut onwenselijke ontwikkeling.”
NEE/JA- of NEE/NEE-sticker
De gemeente Amsterdam hanteert de JA/JA-sticker sinds 1 januari 2018. Amsterdammers moeten sinds die datum uitdrukkelijk aangeven dat ze folders willen ontvangen. Voorheen moesten ze een sticker op de brievenbus plakken als ze géén ongeadresseerde reclame wilden: de NEE/JA- of NEE/NEE-sticker die in heel Nederland wordt gehanteerd. Op 11 september 2017 diende een rechtszaak van brancheorganisaties KVGO en MailDB tegen de gemeente Amsterdam over de invoering van de JA/JA-sticker. Op 22 november 2017 oordeelde de rechtbank dat de gemeente Amsterdam deze sticker mocht invoeren. MailDB, Spotta en het KVGO zijn in januari 2018 in hoger beroep gegaan, de zitting was op 28 maart 2019. Bron KVGO.

Koninklijke Drukkerij Em. de Jong en Jungfer Druckerei und Verlag bundelen krachten

2018-05-25 09:00:00

Baarle-Nassau/Nederland en Herzberg am Harz/Duitsland, 23 mei 2018
Koninklijke Drukkerij Em. de Jong heeft op 18 mei de aandelen in Jungfer Druck & Verlag van directieleden Guido Lang en Roger Mellinghausen overgenomen en hiermee een meerderheidsbelang in de onderneming verworven. De huidige directeur Andreas Wulf zal zijn aandelen behouden en de leiding van de onderneming wordt onveranderd door hem voortgezet. De overname betreft tevens de dochterondernemingen Silverlynx Media en Rototov.
De combinatie van de beide bedrijven zal marktleider zijn in Europa op het gebied van huis-aan-huis folders met een totaal papierverbruik van circa 480 miljoen kilogram, 1.300 medewerkers en een gezamenlijke omzet van meer dan 400 miljoen Euro. De combinatie is volledig gefocust op het verzorgen van integrale oplossingen voor retailers op het gebied van print marketingcommunicatie met een focus op de marktgebieden Duitsland, België, Nederland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Door deze stap kan de combinatie haar klanten in de steeds verder consoliderende en internationaliserende drukkerijsector nog beter bedienen.

Jungfer Druckerei und Verlag
Jungfer Druckerei & Verlag gevestigd in Herzberg am Harz, in het midden van Duitsland, behaalt met 360 medewerkers een omzet van circa 120 miljoen Euro. Het door de eigenaren geleide bedrijf behoort met haar hoog moderne en innovatieve machinepark tot de leidende rotatiedrukkerijen in Duitsland op het gebied van huis-aan-huis folders. Sinds meer dan 40 jaar worden klanten uit alle segmenten van de retail bediend.
Met negen rotatiepersen en meerdere insteekmachines wordt in Herzberg am Harz jaarlijks 130 miljoen kilogram papier bedrukt. In 2011 heeft de onderneming reeds geïnvesteerd in een innovatieve eigen energievoorziening en kan hiermee bijzonder milieuvriendelijk produceren.
Sinds 2009 is Jungfer Druckerei & Verlag actief in Nederland middels de dochter-onderneming Rototov. In 2010 is de dienstverlening verder uitgebreid met de oprichting van Silverlynx Media in Herzberg am Harz.

Over Koninklijke Drukkerij Em. de Jong
Koninklijke Drukkerij Em. de Jong, letterlijk gevestigd op de grens van Nederland en
België, is een familiebedrijf opgericht in 1906 en behoort met haar zusterbedrijven Janssen/Pers Rotatiedruk (Gennep, Nederland), Kampert-Nauta (Oss, Nederland)
Mercator Press (Jabbeke, België), Casterman Printing (Tournai, België) en Dessain Printing (Mechelen, België) tot de belangrijkste spelers op de Europese markt van huis-aan-huis reclamefolders. Door een expansief investeringsbeleid hebben de drukkerijen hun positie de laatste jaren verder weten te versterken.
De bedrijven richten zich op integrale oplossingen voor retailers; huis-aan-huis folders,
POS materialen, marketingmaterialen, lokale marketingtools en Web-2-print oplossingen. Met een zeer modern en efficiënt machinepark bestaande uit onder andere 21 rotatiepersen, waaronder twee 96 pagina persen, wordt op jaarbasis meer dan 350 miljoen kilogram papier bedrukt met totaal circa 1.000 medewerkers. Naast rotatiedruk in zowel coldset als heatset zijn de bedrijven eveneens actief op de vellenoffset markt, de digitale markt en worden innovatieve automatiseringsoplossingen aangeboden.
De drukkerijen zijn marktleider op het gebied van huis-aan-huis folders in Nederland en België en richten zich middels lokale verkoop op de markt voor huis-aan-huis folders in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

 Koninklijke Drukkerij Em. de Jong 

Jungfer Druckerei und Verlag

Hoera voor de folder

2018-03-22 08:30:00

De folder is diepgeworteld in onze cultuur. Benieuwd wat het effect van de Ja-Ja sticker gaat zijn op verandering van ons gedrag? Gaan we ons gedrag aanpassen of gaan consumenten massaal de Ja-sticker plakken om toch de fysieke folder te blijven ontvangen? Een spannende tijd vol uitdagingen en kansen. Wil je weten wat experts vinden? Ga dan naar Hoera voor de Folder op 26 april. https://hoeravoordefolder.nl

After a fantastic second edition in Berlin, the Doordropmedia Congress is moving to Barcelona.

2017-06-26 06:15:00

Leading experts, from a wide range of industries, will share their knowledge and provide a comprehensive overview of both the print sector and the wider media industry as a whole. You will hear comprehensive, first-hand experience from retail & brands marketing experts and media and marketing specialists, on how print is still a unique, powerful, and effective channel of communication.
For more information click here http://www.doordropmedia.nl.

Dag van de Brievenbusreclame

2017-04-24 09:00:00

Ook benieuwd naar de grillen van de foldertoekomst en hoe jouw business model daar op aan te passen? Op 18 mei is Alice in folderland om de megatrends en transitie van de folder te belichten. Meer informatie http://brievenbusreclame.nl

Wat doen we met de folder?

2017-01-31 14:30:00

Print is nog steeds een uniek, krachtig en effectief kanaal voor communicatie. Echter, ook met een aantal uitdagingen zoals on/off line integratie, relevantie, duurzaamheid, leadtimes, kosten en ‘JA-JA’ sticker. Meer informatie? Klik hier http://www.curious-you.nl/events/hoera-voor-folder

Overname gedeelte drukactiviteiten van Casterman

2016-12-05 14:00:00

Met ingang van 10 december zal een gedeelte van de drukkerijactiviteiten van Casterman, sinds 1776 gevestigd te Doornik (België), worden voortgezet door een dochteronderneming van Koninklijke drukkerij Em. de Jong.
Drukkerij Casterman zal de positie van ons bedrijf, in met name Frankrijk en België, in de steeds verder consoliderende en internationaliserende markt versterken. Voor zowel de klanten van Drukkerij Casterman als van de overige drukkerijen uit de groep betekent dit een verbreding van productassortiment waarmee we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.

Drukwerk bestellen via onze vernieuwde webshop

2016-10-21 16:00:00

Heb jij het al gezien? Onze webshop, www.emdejongdirect.nl, is vernieuwd!
Onze koninklijke service blijft natuurlijk onveranderd, het jasje is alleen veel moderner geworden.
Om met onze tijd mee te gaan blijven we altijd innoveren. Naast ons hypermoderne machinepark waar al jouw drukwerkwensen gerealiseerd kunnen worden, kun je nu eenvoudig vanaf ieder device jouw producten bestellen via de vernieuwde webshop.
De webshop kent vele gemakken. Zo heeft het een uitgebreid assortiment, worden onze producten aangeboden tegen een scherpe prijs, zijn er verschillende betalingsmogelijkheden en kun jij je bestelling laten leveren tegen verschillende voorwaarden.
Waar wacht je nog op, geniet van het gemak!

Retail & Brands festival laat je inspireren en informeren

2016-07-20 07:00:00

De markt is in beweging, retailers worden merken en merken worden retailers. Een spannende tijd waarin grenzen vervagen. Waar we worden uitgedaagd anders te kijken en te handelen.
Op 8 september a.s. in De Fabrique in Utrecht hoor je meer over Strategie & Concept, Bricks in motion, Seamless Commerce en Retail Rookies. Een festival waar kennis delen en inspireren centraal staan. Waar ruimte is voor muziek, lekker eten en drinken. En natuurlijk volop mogelijkheden om andere professionals uit de retail & merkenwereld te ontmoeten. Ontdek ook het festivalterrein vol ideeën en innovatie. Voor meer informatie http://retailandbrandsfestival.nl

Pagina's